Monday, September 14, 2009

Konigsee (D) - Hochkonig - Werfen (A)

Mi-am propus o traversare de exceptie din landul german Berchtesgaden in landul austriac Salzburg. Traseul incepe de pe malul lacului Konigsee, urca cea mai mare cascada din Germania (Rothbachfall), strabate un peisaj pitoresc subalpin intre Wasseralm si Funtensee pentru ca apoi sa intre in "marea de piatra", Steinernes Meer.
Incepand de la Funtensee (Karlingerhaus) traseul coincide cu poteca Arnoweg, de traversare a landului Salzburg.
Etapa de 17 km de la Karlingerhaus pana pe cel mai inalt varf al zonei (Hochkonig) am spart-o in doua cu bivuac in refugiul Wildalmkirchl. Dupa refugiu, ma asteapta doua puncte tehnice cheie: pasul Brandhorn (2610 m) - Torscharte (2246 m) si escalada Mooshammersteig de pe Hochseiler (2793 m) cu varianta Herzog de traversare, daca Mooshammer e inpracticabila datorita vremii. Ultima portiune catre Hochkonig strabate ghetarul Ubergossene Alm. Coborarea mi-am propus-o pe la cabana Ostpreussenhutte, pentru ca apoi sa ajung in Werfen.
Varful Hochkonig este cel mai inalt dint alpii calcarosi de nord avand o inaltime de 2941m. Nu altitudinea ma atrage acolo ci peisajul selenar fabulos al Steinernes Meer. Un desert de stanca, fara vegetatie si cu un ghetar ce se topeste foarte rapid in ultimii ani si pe care vreau sa il vad cu ochii mei. Nu exista apa pe intregul platou insa exista zapada suficienta pentru a fi topita. Din pacate aceasta zapada poate ingheta instant si ma gandesc serios sa imi iau coltarii si pioletul pentru ultima portiune. Tura o voi face s o l i t a r si sper ca va readuce in mine bucuria de a trai si pe la suprafata pamantului, nu numai prin grote. Voi reveni...

No comments:

Post a Comment

Bine ai venit. Ia o gura de OXiGEN !